«Мрія» встановила понад 250 світових рекордів / Згадки про найбільший у світі літак

 Ан-225 «Мрія»
Літак Ан-225 «Мрія» вперше піднімається у небо зі службового заводського аеродрому «Святошин», 21 грудня 1988 року.Wikimedia

Двадцять першого грудня 1988 року відбувся перший політ дослідного зразка найбільшого у світі транспортного літака Ан-225 «Мрія», створеного київським заводом «Антонов».

Спочатку його будували для космічної галузі — він міг транспортувати ракети і слугувати «стартовим майданчиком» для космічних кораблів. Але СРСР розпався, а «Мрію» до кінця 1990-х законсервували в ангарі.

На початку 2000-х її реконструювали та модифікували для перевезення надважких та надгабаритних вантажів, наприклад, локомотивів або багатотонних генераторів.

А ще «Мрію» часто використовували, щоби оперативно доставити гуманітарні вантажі. Існував лише один екземпляр Ан-225. Але він уже увійшов в історію, встановивши понад 250 світових рекордів за швидкістю, висотою, вантажопідйомністю.

Російські окупанти знищили «Мрію» в аеропорту Гостомель під Києвом у перші дні масштабного вторгнення в Україну.

Розробка літака розпочалася у 1985 році. Головним конструктором проєкту був Віктор Толмачов. На фото: Генеральний директор Авіаційного науково-технічного комплексу імені О. Антонова Петро Балабуєв, який керував усіма розробками літаків серії Ан, демонструє макет Ан-225 під час пресконференції, 2 грудня 1988 року.
Розробка літака розпочалася у 1985 році. Головним конструктором проєкту був Віктор Толмачов. На фото: Генеральний директор Авіаційного науково-технічного комплексу імені О. Антонова Петро Балабуєв, який керував усіма розробками літаків серії Ан, демонструє макет Ан-225 під час пресконференції, 2 грудня 1988 року.ЦДКФФА України ім. Г. С. Пшеничного
Розробку закінчили у рекордно короткий термін — за 3,5 роки. На фото: Мітинг, присвячений завершенню будівництва літака Ан-225 «Мрія» на «Київському авіаційному виробничому обʼєднанні» (зараз Держпідприємство «Антонов»), листопад 1988 року.
Розробку закінчили у рекордно короткий термін — за 3,5 роки. На фото: Мітинг, присвячений завершенню будівництва літака Ан-225 «Мрія» на «Київському авіаційному виробничому обʼєднанні» (зараз Держпідприємство «Антонов»), листопад 1988 року.ЦДКФФА України ім. Г. С. Пшеничного

2

Эксперты и энтузиасты авиации во всём мире оплакивают главную авиационную жертву российско-украинской войны – военно-транспортный самолёт Ан-225 «Мрiя» («Мечта»). Это был самый крупный самолёт в истории мировой авиации, построенный в единственном экземпляре в советское время.

Самолёт Ан-225 был спроектирован в конструкторском бюро имени Антонова и построен в СССР в единственном экземпляре на Киевском механическом заводе. Первый полёт машина совершила в 1988 году. После распада СССР Ан-225 перешёл в собственность Украины.

Самолёт создавался в рамках разработки проекта многоразового космического корабля «Буран». «Мрiя» была нужна для перевозки корабля и его компонентов от места производства и сборки к месту запуска, кроме того, предполагалось использование Ан-225 в качестве первой ступени старта космического корабля.

Однако «Буран» совершил всего один космический полёт и не пошёл в серию, а «Мрiю» стали использовать в качестве транспортного самолёта для перевозки тяжёлых грузов.

С середины 1990-х до начала 2000-х «Мрiя» не летала, но затем вновь «встала на крыло» и неоднократно выполняла задачи, недоступные другим самолётам. Например, в 2016 году самолёт отвёз в Австралию 117-тонный генератор. В том же году он перевёз 155-тонную электротурбину.

За годы эксплуатация «Мрiя» установила более 250 мировых рекордов. В 2019−2020 году самолёт прошёл капитальный ремонт – и начал активно работать в годы пандемии, когда его мощности были особенно востребованы при перевозке товаров медицинского назначения.

Несмотря на почти 35-летний возраст, «Мрiя» летала в интенсивном режиме вплоть до начала вторжения России в Украину. Последний рейс самолёт совершил в начале февраля в Китай.

Комментирование на данный момент запрещено, но Вы можете оставить ссылку на Ваш сайт.

Комментарии закрыты.